Processen med arbetet i klassrummet fram till betyg visualiserat

Hur arbetar vi i klassrummet?  Och vad är det som används som betygsunderlag? Denna filmen som Malin Larsson som är svensklärare och nyss vann Svenska akademien svensklärarpris gjorde häromdagen visar tydligt hur jag jobbar i klassrummet.

Jag tänker göra färdiga väggpoesiord utifrån de förmågor och mål vi arbetar med i klassrummet så jag slipper skriva på tavlan varje gång och kan spara lite tid.

3 reaktioner på ”Processen med arbetet i klassrummet fram till betyg visualiserat

  1. Hej!
    Mycket intressanta och aktuella blogginlägg. Är ny som lärare och suger åt mig mera kunskaper. Du är verkligen inspirerande och professionell. Tack!

    1. Tack! Det är jättekul att ni nyexade har nytta av bloggen, jag får en del mail från er nya som är väldigt tacksamma och det är skönt när vi kan hjälpa er över tröskeln in i yrket som kan vara tungt, men ack så kreativt. Och med en förhoppning om att ni delar när ni är varm i kläderna och kommer med synpunkter på nya sätt att undervisa på så önskar jag dig lycka till!

Kommentera

