Ska vi spela Kahoot?

Jag tänkte vi skulle prova på att spela Kahoot på fredag på en lämplig lektion.

Det går till som så att jag skapar ett konto på getkahoot och loggar in. Ni som spelar använder någon form av enhet som iPad eller smartphone, loggar in med en kod som kommer synas på Smartboarden och ni kan använda telefonen för att svara på flervalsfrågor genom att svara

på enheten genom att klicka på rätt färg för respektive alternativ som anges på Smartboarden. Era svar kommer att synas på Smartboarden och man kan se om man svarade rätt eller fel på er telefon.

Ämnena som finns att svara på är oändliga, det finns färdiga frågor om t ex logotyper, verbfrågor, nyhetsquizz mm. Jag kan också skapa egna frågor om t ex något vi arbetat med så får jag se era kunskaper som fastnat eller som ett förtest på något vi ska arbeta med så jag vet vad jag ska ta upp i undervisningen.

Ska vi testa?

IMG_0072.PNG

Författare: annikasjodahl

My name is Annika and I am a Swedish and English teacher at Gröna Dalenskolan in Bålsta, Sweden. I teach year 7-9 with 13 to 15-year-old pupils. My former school participated in the largest KA2 project in Sweden where we were seven schools from six countries called "Die Kinder von Europia: Schule, Arbeit und Leben in 100 Jahren" coordinated by my former colleague Emelie Hahn, who 2016 won the European Language Label for that project. In my gallery have some pictures from a trip. I also give lectures in Sweden about my ICT work and my international work and have also been to Riga within Erasmus+ giving lectures in English. I have one of the larges blogs in Sweden where I write about teaching methods etc.

2 reaktioner till “Ska vi spela Kahoot?”

    1. man måste inte ha ett konto på kahoot för att kunna delta i ett kahoot så länge man får en kod av spel ledaren. Men om man vill göra ett eget kahot kan man skapa ett konto med sitt google konto genom att söka på ”kahoot login”.

Lämna en kommentar